True Detective (T1)
Arribat aquí i encara no havia posat una de les meves grans preferides. És una sèrie que s’ha de valorar cada temporada per separat, ja que a cada una canvien el cas, els protagonistes i pràcticament tot. Per això remarc que me referesc a la 1a.
Fa poc comentava a un amic que m’havia encantat perquè, a part de ser un policíac molt bo, mescla moltes coses que m’interessen: assassí en sèrie, rituals relacionats amb cultes misteriosos, filosofia, corrupció política, fanatisme religiós... I tot en un marc que no sé perquè també té alguna cosa que m’atreu i desperta curiositat: el sud d’EUA. El context és sens dubte un personatge més de la història i és que aquesta, només se podria donar a aquella regió, on circs de predicadors munten espectacles itinerants (i mouen dinerals) i influeixen en tota la vida política i quotidiana de la regió, la vida al camp té cert pes i el caràcter de la gent és molt propi de la zona, entre altres ingredients.
Tot això amb una fotografia brutal (aquelles panoràmiques dels pantans i les carreteres i camps infinits mentre els protagonistes condueixen...), dos actors en estat de gràcia, bons secundaris i una història potent i ben duita. No hi ha dubte que la relació entre els policies protagonistes (Harrelson - McConaughey) és també un dels grans motors de la sèrie perquè tenen metodologies, creences i maneres d’entendre la vida totalment contràries.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada